Антихристов печат: како ће се то догодити?
Човечанство је увек имало велики интерес за крај времена и долазак Антихриста као претходника. У време рата, као што је сада, ово питање је посебно актуелно.
Како се ситуација у свету погоршава, осећај скорог краја света је појачан. Много је судова, мишљења, откровења о крају света и приближавању Антихриста. У оваквим жалосним временима верници често окрећу очи ка књизи Откровења Светог Јована Богослова да би потражили аналогије онога што се данас дешава око њих. Поред тога, постоје откровења стараца, која на свој начин објашњавају догађаје нашег времена.
Наше време није изузетак. Откровење Светог Јована Богослова стоји самостално у збирци књига Новог Завета. Јеванђеља, Апостолске посланице имају огроман корпус тумачења светих отаца и учитеља Цркве. Али мало њих је приступило Апокалипси, јер је ово књига дубоких симбола, чије разумевање може бити само плод откровења, а не побожних размишљања. Пошто Апокалипса нема светоотачко тумачење у целој цркви, ми са посебном осетљивошћу слушамо оне наше савременике који имају директно знање од Бога и говоре у Његово име, а не из свог ума.
Они људи који познају живе духоносне старце и познавали оне који су не тако давно напустили овај свет сведоче да се интернетом и штампаним медијима круже многа лажна пророчанства да ти старешине нису говориле. Насупрот томе, оно што су заправо рекли није објављено. Не улазећи у детаље ових откровења, пренећемо само једну главну поруку која изражава суштину евентуалности – човечанство улази у еру уочи краја света.
Наравно, ово упозорење се може схватити прилично скептично, истичући да је свет већ више пута доживео ратове, преврате, епидемије, можда чак и у већим размерама од садашњих. Нећемо се расправљати, већ ћемо само пренети оно што смо чули и примили од духоносних отаца, не анализирајући и критикујући ово откривење.
„Печат Антихриста ће бити повезан са директним одрицањем од Христа“ је главна идеја многих савремених пророчанстава.
Главни садржај овог чланка биће посвећен питању печата Антихриста. Ова тема је веома важна, јер сам више пута чуо да ће се печат Антихриста поставити отприлике на исти начин као што се компостује путна карта. То значи да ће у некој фази кретања нашег светског воза шинама времена, службеници службе безбедности подземља бити послани у свељудски вагон и, приближавајући се хришћанима, понудити им да се одрекну Христа. Ако се ови други сложе, њихова шака или чело ће бити запечаћени“, иначе ће у најбољем случају бити убијени или ће бити лишени социјалних права и осуђени на спору смрт у најгорем.
„Печат Антихриста ће бити повезан са директним одрицањем од Христа“ – ово је главна идеја многих савремених пророчанстава. Стога, чврстином ауторитативних стручњака, на сваком кораку који свет приближава апокалиптичној катастрофи, они самоуверено изјављују: „Не, ово још није печат Антихриста“, „А ни то још није печат“ итд. Стадо им верује и смирује се: „Е, па, ако још не можемо да кажемо стручњаци“. Тако се, корак по корак, мало по мало, полако спуштамо на праг пакла, да нико не примети када прођемо ону тачку без повратка, одакле се више неће видети Сунце Истине које излази над хоризонтом. Стога је потребно детаљније говорити о печату Антихриста.
Па какав је то?
У Откровењу Светог Јована Богослова мало се говори о печату звери, а свети оци нису посебно коментарисали ову тему. Међутим, према књизи, печат Антихриста је јасно супротстављен печату Христовом, о чему су Свети Оци много писали. Сви једногласно кажу да је овај печат Крштење. Свети Василије Велики је писао да је ово печат Свете Тројице чији је спољашњи део тајна Крштења, а унутрашњи део је људско срце, испуњено благодаћу Духа Светога. У Тајни Потврде, свештеник, помазујући тело крштеног, каже: „Печат Духа Светога“. Крст Христов, по оцима, такође је симбол овог печата. Чак су и сам знак крста, који човек ставља на себе, сматрали за печат Христов.
Свети оци су чак и сам знак крста, који човек ставља на себе, сматрали за печат Христов.
Сходно томе, печат Антихриста ће такође имати одређене видљиве атрибуте и неку врсту симболике обележавања. Проучивши светоотачка тумачења о печату звери, свети Теофан Затворник је дошао до закључка да Антихристу неће бити потребан никакав печат. Највероватније ће то на неки начин урадити технички, али не зато што за тим постоји потреба, већ зато што се о томе пише у Апокалипси, односно чисто из цинизма.
Овде је важно обратити пажњу на нешто друго. Печат Христов значи заувек. Човек се не може крстити по други пут. Само гажењем Христа у себи можемо изгубити овај печат. То значи да ће печат Антихриста бити неотуђив, тако да човек неће моћи да одустане од њега. Не ради се о некаквом талисману или знаку који се у сваком тренутку може одбити, већ о нечему што више неће бити могуће одбити.
У ствари, човеков живот иде једним од два пута све док не пређе преко тачке без повратка, после које нема повратка. Немогуће нам је и замислити да би свети Серафим Саровски или Сергије Радоњешки на крају свог живота одједном одлучио да постане блудник или разбојник. Њихове душе су дошле у стање у коме је повратак греху немогућ. Од могућности да не греше дошли су до немогућности да греше. Ови људи су постали носиоци печата Божанског синовства. Потенцијално, сви ми носимо овај печат. Међутим, она се може открити тек током времена, постепено се кристализујући и добијајући јасне обрисе као резултат нашег моралног избора и духовних напора.
Ипак, постоји још један начин. Доћи из могућности греха у стање немогућности да се не греши. Печат Антихриста искључује свако покајање. Корак по корак, почевши од малог помирења са грехом, прелазећи до прихватљивих, како нам се чини, компромиса са савешћу, човек постепено извлачи из себе не само подобије Божије које није успео да стекне, већ и сам лик Божији, претварајући се у демонско створење. Без његовог знања, тачка без повратка може се превидети, после које више неће бити повратка. Видљиви печат звери је само симбол који потврђује умртвљеност духа њеног носиоца.
Печат Антихриста искључује свако покајање. Видљиви печат звери је само симбол који потврђује умртвљеност духа њеног носиоца.
Стога је важан закључак да дух одрицања сазрева постепено и, што је најстрашније, неприметно. Особа се не може променити тренутно. Наша душа, као и сва жива бића, полако сазрева. Бог је створио законе постојања овога света на начин да је човек имао прилику и време да бира, да не би могао касније да каже нешто попут „Нисам имао времена да погледам около, нисам могао да разумем, нисам схватио“. Да би могао да изабере било који од печата, човеку је дат цео живот. Свети Оци кажу да је једном учињен грех грешка, два пута навика, а три пута страст и ропство.
Када је пре сто година у нашој земљи избио крвави терор, и хришћани су мислили да је дошло време Антихриста. Мислили су да ће им после хапшења бити речено да се одрекну Христа и живе, или да остану верни Богу и умру. Али све је ишло другачије. Оптуживали су их да не верују у Бога, већ да се баве контрареволуционарним деловањем, да имају лош однос према политичкој власти и тако даље. Хришћанима је нуђено да се не одричу своје вере, већ да потпишу неке папире о сарадњи са властима или напишу денунцијацију одређене особе. Као оптужбе, створени су чланови кривичног закона који нису били у директној вези са вером. Тада нису сви схватили да се антихристов печат не односи само на нечије директно одрицање од Христа, већ и на компромисе са својом савешћу.
Понекад је ситуација изгледала овако. На једној страни је живот парохије, породице, богослужења, а на другој формални захтев да се закључи уговор о сарадњи са НКВД-ом, или касније са КГБ-ом. Истовремено, уверавали су свештенике да је то само на папиру, само за формално извештавање пред надлежним органима и да нико од њих неће тражити никакве оптужбе. Уместо тога, биће им загарантована сигурност и релативно миран живот. Исто се десило и са бројем епископа, који у оваквим „диловима“ нису видели никакву издају Христа. Наше време се не разликује од прошлости.
Данас нам се нуде мали кораци да правимо мале компромисе. „Ово није печат Антихриста, у томе нема ништа лоше“, мислимо. Уосталом, то нема везе са вером. Наравно да не. Један, два, три корака наизглед безначајних уступака свету, а онда се испостави да сте прешли границу, након чега је пут назад већ затворен.
Тада нису сви схватили да се антихристов печат не односи само на нечије директно одрицање од Христа, већ и на компромисе са својом савешћу.
Наше време је посебно. Сатана сада масовно обележава своје присталице печатом звери користећи технологију поделе и распиривања мржње. Овим ситом он веома ефикасно просејава не само људе који су удаљени од Цркве, већ и наше парохијане, а посебно свештенство.
Морао сам да се дописујем са људима који себе сматрају православним свештеницима, али у исто време, уместо крста, боље да носе маузер око врата. Са својом реториком мржње, изгледали би органскије. Печат Христов и печат Антихриста не подразумевају никакво треће стање. Или сте са Христом, Који је увек био, јесте и биће Љубав у сваком случају, у било којој епохи и под било којим околностима, или ћете издати ову Љубав и стати на страну зла и мржње, ма како то називали и како то оправдавали. Заузврат, ђаво може да вам набије у главу онолико изговора колико жели.
Силе зла нуде да оду даље од љубави у име истине, правде, сврсисходности, па чак и ради Бога. У комуникацији са овим несрећним пастирима, суочио сам се са типичним секташима који су у различитим тумачењима изговарали исте пропагандне пароле верско-државне идеологије, која нема везе са православљем. Да се од доброг пастира не би претворио у злог политичког чиновника, довољно је да се свештеник сети шта га Јеванђеље учи. Међутим, чак и тако једноставна и разумљива истина изгледа више него што се може снаћи.
На питање своје духовне деце о томе шта је главно у подвижничком животу, старац Тихон (Голенков) је дао следећи одговор: „Трезвеност“, односно главно је да не дозволите да зло уђе у ваш ум и срце. Бог може да делује у овом свету како хоће. Ни највећи светитељи нису били у стању да осмисле и сагледају путеве Божанског Промисла. Господ може да нас води кроз туге, искушења, преокрете, које ћемо доживљавати као зло, јер ћемо од њих страдати. Али знамо да Господа увек покреће само једно – љубав. Што се тиче других људи, нико од оних који желе да се спасу нема право да аплаудира, видећи туђе невоље, и каже: „То вам добро служи! А још више да прижељкују зло као одмазду или казну, јер је то, у суштини, проклетство на себе и скидање печата Христовог.
Последње што бих желео да кажем о печату Антихриста је да се неће моћи играти обе стране ограде: куповати и продавати и истовремено се не одрећи Христа. Многи људи ће тражити управо такву опцију за себе – да имају своју торту и поједу је. То никада неће функционисати на тај начин, јер трећи пут не постоји.
Или си са Христом или си са Антихристом. Једно или друго.