Богослов је назвао случај митрополита Тихика примером „наопаког света“
Митрополит Тихик. Фото: СПН
Грчки магистар богословља Јован Маркас објавио је детаљну анализу случаја Митрополита пафоског Тихика на сајту СПН Грчка, назвавши његово свргавање примером „наопаког богословског света“, где се православни јерарси кажњавају због оданости канонима.
Маркас у чланку тврди да је митрополит Тихик противзаконито смењен с катедре због одбијања да учествује у екуменистичким догађајима и због противљења „хришћанском модернизму“. По речима аутора, владика је постао жртва „вишемесечне клеветничке кампање“ коју су организовали црквени и политички кругови.
Централна епизода сукоба било је одбијање митрополита Тихика да учествује у заједничким догађајима православних и католика у Пафосу, у вези с преносом моштију апостола Павла из Рима на Кипар. Маркас то карактерише као манифестацију његове принципијелности у питањима вере.
Аутор критикује савремене православне поглаваре због њихових „интензивних тенденција ка секуларизацији и отпадништву“ повезаних са „пројектом свејереси екуменизма“. По његовом мишљењу, многи архијереји постали су „унајмљени латинофрони“, заборавивши своје призвање да буду чувари вере.
Маркас посебну критику упућује концепту модерног епископа као „зависног институционалног механизма државе“, који обавља административне функције и следи протокол „политичке коректности“. Он томе супротставља лик митрополита Тихика као истинског пастира.
У чланку се наводе званични подаци да су против митрополита иступиле Васељенска патријаршија, Грчка Црква, Митрополит неапољски Варнава и грчка влада. Аутор то сматра координисаном кампањом против владике.
Богослов цитира светог Јустина Поповића који је рекао да „прави и доследни православни никад не ступају у мешовите бракове, нити се орођавају с јеретицима и неверницима“. То, према аутору, објашњава принципијелну позицију митрополита Тихика.
У чланку се тврди да су тужитељи искривили низ Светих канона, приказујући принципијелни став епископа као кршење црквене дисциплине. Маркас то назива „преокретањем канонског права наопачке“.
Аутор упозорава да кршење Светих канона може довести до „смртног и неопростивог греха хуле на Духа Светога“. Он инсистира да су канони установљени Духом Светим и да су стога непроменљиви.
Случај митрополита Тихика се у чланку разматра као део шире кризе у савременом православљу, где су традиционалне вредности на удару екуменистичких тенденција. Аутор позива на повратак светоотачкој традицији и канонској строгости.
У закључку, Маркас изражава наду да ће Господ укрепити митрополита Тихика „на путу ка исповедању вере“, истичући његову улогу исповедника Православља у савременом свету.
СПН је раније писао да је један грчки адвокат депозицију Епископа пафоског назвао актом тоталитаризма.
Pročitajte takođe
Свети цар Константин и царица Јелена прослављени у Високим Дечанима
У манастиру Високи Дечани 3. јуна 2025. године свечано је прослављен празник Светих равноапостолних цара Константина и царице Јелене.
Кипарски митрополит Тихик поднео апелацију Константинопољском патријарху
У складу с канонским правилима, до разматрања апелације дејство решења Синода о свргавању Митрополита пафоског се обуставља.
Кипарски митрополит Тихик поднео је апелацију Константинопољском патријарху
У складу с канонским правилима, до разматрања апелације дејство решења Синода о свргавању Митрополита пафоског се обуставља.
Историја се понавља: смена митрополита Тихика и лекције из прошлости
После смене Митрополита пафоског Тихика од стране Синода Кипра већ је написано много чланака. Има смисла погледати и сличне случајеве у историји да би се схватио смисао тога што се догађа.
Јерменска црква критиковала власт за антицрквену политику
Врховни духовни савет оптужио је Пашињана за дискредитацију Цркве и њеног свештенства.
Грчки богослов о ПЦУ: Томос није магија која мирјане претвара у епископе
Грчки богослов критиковао је давање аутокефалности ПЦУ, која „има томос, али није Црква“.